• Home
  • Sănătate
  • Ficatul si cele 10 alimente ale sale preferate! Alimente sanatoase pentru curatarea si protectia ficatului

Ficatul si cele 10 alimente ale sale preferate! Alimente sanatoase pentru curatarea si protectia ficatului

Ficatul, cel mai mare organ din corpul uman indeplineste cele mai multe functii in organism, peste 500. Cu ajutorul lui are loc procesarea a ceea ce mananci, bei, el metabolizeaza glucidele, lipidele, secretia bilei.

Pentru sanatatea organismului uman este esential ca ficatul sa functioneze corespunzator. Afla ce poti face pentru a-l mentine sanatos cat mai mult timp.

Stilul de viata haotic, sedentarismul, mancatul haotic, consumul de alcool si fumatul dauneaza grav ficatului.

Iata ce poti face pentru a-ti mentine ficatul sanatos:
Limiteaza consumul de alcool. Este stiut faptul ca alcoolul distruge celulele hepatice si exista riscul crescut de ciroza alcoolica.

Evita acumularea de kilograme in plus. Obezitatea dauneaza grav ficatului. De aceea, trebuie sa faci sport, sa mananci echilibrat, fara grasimi si fast-food si sa nu fii sedentar.

Hidrateaza-te corespunzator. Bea zilnic cel putin 2 litri pe apa. Nu uita: atunci cand esti deshidratat toxinele se aduna in corp si nu sunt eliminate.

Fa-ti analizele de sange macar o data pe an. Inclusiv cele pentru hepatita. Pentru hepatita B exista vaccin, pe care este bine sa il faci.

Alimente care iti ajuta ficatul:
Grapefruit
Este un fruct care contine antioxidanti ce au rolul de a proteja in mod natural ficatul. Efectele protectoare ale grapefruitului sunt cunoscute in doua moduri – prin reducerea inflamatiei si protejarea celulelor. Un pahar cu suc proaspat de grapefruit ajuta la eliberarea enzimelor detoxifiante si ajuta la spalarea toxinelor carcinogene. In plus, sunt si studii care arata ca antioxidantii din acest fruct pot sa reduca dezvoltarea fibrozei hepatice.

Afine
Numeroase studii sustin ca afinele au rolul de a proteja ficatul de toxine. Acestea contin resveratrol care aduce o multime de beneficii ficatului, inclusiv ajuta la scaderea inflamatiei, dar reusesc si sa previna cresterea nivelului antioxidant.

Sfecla rosie
Mai exact, sucul de sfecla de zahar protejeaza ficatul de daune si inflamatii oxidative, toate crescand in acelasi timp enzimele naturale de detoxifiere.

Acest fruct ajuta organismul sa produca glutationul, un compus necesar pentru curatarea ficatului de toxinele periculoase.

Fiind bogate in pectina, merele contin constituenti necesari pentru curatarea organismului si eliberarea toxinelor.

Morcovul
La fel ca si sfecla, morcovul contine flavonoide din belsug, insa si betacaroten, asadar consumul de morcov sustine functiile ficatului.

Pestele gras
Pestii grasi precum somonul, sardinele, tonul si pastravul au un continut ridicat de acizi grasi Omega-3. Cercetatorii sugereaza ca suplimentele cu acizi grasi Omega-3 poate aduce beneficii celor cu boala ficatului gras non-alcoolic prin reducerea grasimii hepatice, cresterea colesterolului bun (HDL) si scaderea nivelului de trigliceride.

Cerealele integrale
Cereale integrale, bogate in fibre, cum ar fi fulgii de ovaz, sunt asociate cu un risc redus de boli legate de boala ficatului gras non-alcoolic.

Studiile au aratat ca o dieta nutritiva bogata in alimente bogate in fibre, cum ar fi ovazul, este eficienta pentru cei cu boala ficatului gras non-alcoolic si poate ajuta la reducerea nivelului de trigliceride

Uleiul de masline
Uleiurile obtinute prin presare la rece precum uleiul de masline ori uleiul din seminte de in sunt extrem de benefice atunci cand sunt consumate in cantitati moderate. Acestea ajuta organismul oferind o baza de lipide care poate sa absoarba substantele toxice din organism.

Nuci
O dieta bogata in nuci este asociata cu inflamatii reduse, rezistenta la insulina si stres oxidativ si o prevalenta mai scazuta a NAFLD.

Un studiu amplu din China a descoperit ca consumul crescut de nuci a fost asociat in mod semnificativ cu un risc scazut de boala ficatului gras non-alcoolic – iar cercetarea a descoperit ca persoanele cu boala hepatica grasa care mananca nuci au teste functionale hepatice imbunatatite.

Avocado
Considerat un superaliment, avocado ajuta organismul sa produca glutation, un compus necesar pentru procesul de detoxifiere al ficatului.

Merele
Bogate in continutul de pectina, merele ajuta organismul sa elimine toxinele. Asadar, usureaza munca depusa de ficat.


Distribuie